Pixinsight

Aloittaja vesa k, 14.01.2012, 23:16:58

« edellinen - seuraava »

naavis

Kannattaa juu, jos BatchPreprocessing ei toimi. Omien kuvien kanssa BPP toimii ihan normaalisti. Olin ollut jopa siinä luulossa, että BPP käyttää taustalla tuota StarAlignmentia.

Tertsi

Lainaus käyttäjältä: naavis - 18.03.2015, 10:14:01
Kannattaa juu, jos BatchPreprocessing ei toimi. Omien kuvien kanssa BPP toimii ihan normaalisti. Olin ollut jopa siinä luulossa, että BPP käyttää taustalla tuota StarAlignmentia.

Ok, sillä mennään siis. BPP toimi alussa ihan hyvin, mutta sitten alkoi temppuilemaan näiden uudempien kuvien kanssa. Kiitos testauksesta ja avusta!
Tero Hiekkalinna
GSO Dobson 250/1250, Celestron EdgeHD 8 + 0.7x reducer, Sky-Watcher 80ED 600mm/F7.5 + 0.85x reducer/corrector + ASI2600MC Pro + iOptron CEM60 + Orion ShortTube 80/ASI120MM Mini 
http://www.astrobin.com/users/Tertsi/

Tertsi

#77
Mystisyys jatkuu. Otin ehkä parhaan kuvan referenssiksi BPP:ssä (61:stä kuvasta) ja PI rekisteröi ja pinosi niistä 53 (8 failed), mutta pinottu kuva on todella huono. Liitteenä näyttövenytetty master light. BPP:ssä oli oletusasetukset. Olen siis täysin ymmälläni.

Edit: Osavalotukset ovat siis samasta kuvasarjasta kuin tässä ketjussa olen aikaisemmin näyttänyt.
Tero Hiekkalinna
GSO Dobson 250/1250, Celestron EdgeHD 8 + 0.7x reducer, Sky-Watcher 80ED 600mm/F7.5 + 0.85x reducer/corrector + ASI2600MC Pro + iOptron CEM60 + Orion ShortTube 80/ASI120MM Mini 
http://www.astrobin.com/users/Tertsi/

kurja

Jos pino on huonompi kuin yksittäiset niin vaika voisi olla kalibrointiruuduissa?

kjj

Lainaus käyttäjältä: Tertsi - 19.03.2015, 15:35:47
Mystisyys jatkuu. Otin ehkä parhaan kuvan referenssiksi BPP:ssä (61:stä kuvasta) ja PI rekisteröi ja pinosi niistä 53 (8 failed), mutta pinottu kuva on todella huono.

Mulla kävi hetki sitten ihan samalla lailla; BPP rekisteröi luokkaa 50/80 kuvaa ja pinottu kuva on oleellisesti huonompi kuin yksittäisvalotukset (mm. tähdet näyttävät donitseilta ja SNR on aivan järkky).

En jaksa tänään sen kummemmin asiaa ihmetellä - master-flätti näytti silmään ihan terveeltä, joten vika tuskin on siinä.

Pitää ihmetellä paremmalla ajalla.

AaJii

Minulla on ollut vastaavia ongelmia PI:n kanssa, mutta se on varmaan normaalia, koska olen käyttänyt ohjelmaa vasta viikon... BPP toimii välillä, mutta selvästi paremman laatuisia pinoja olen saanut käyttämällä StarAlignementtia ja ImageIntegraatiota. Erityisesti harmittaa, kun en saa taustaa normalisoitua vaikka kovin yritän BackgroundNeutralization ja DynamicBackgroundExtraction -prosesseja käyttämällä. Huomasin, että kuvassasi on lievää taustan vaalenemista oikeaa alanurkkaa kohden - minulla tätä, ilmeisesti flateista, johtuvaa vaalenemista on todella paljon. En saa tätä muutettua edellä mainittuja prosesseja käyttämällä - olisiko jollakulla vinkkiä?
AaJii
C8 Hyperstar, C925, TS71Qf4.9, CEM60, Atik 460ex, ASI 178MM, Canon R, 5dmkII mod

Tertsi

Lainaus käyttäjältä: AaJii - 20.03.2015, 17:46:42
Minulla on ollut vastaavia ongelmia PI:n kanssa, mutta se on varmaan normaalia, koska olen käyttänyt ohjelmaa vasta viikon... BPP toimii välillä, mutta selvästi paremman laatuisia pinoja olen saanut käyttämällä StarAlignementtia ja ImageIntegraatiota. Erityisesti harmittaa, kun en saa taustaa

Oletko säätänyt mitään parametrejä StarAlignment:ssa tai ImageIntegraatiossa (II)? Yritän nyt taistella II:n kanssa ja lopputulokset ovat aivan luokattomia.
Tero Hiekkalinna
GSO Dobson 250/1250, Celestron EdgeHD 8 + 0.7x reducer, Sky-Watcher 80ED 600mm/F7.5 + 0.85x reducer/corrector + ASI2600MC Pro + iOptron CEM60 + Orion ShortTube 80/ASI120MM Mini 
http://www.astrobin.com/users/Tertsi/

AaJii

Juu olen kokeillut monenlaisia asetuksia, kyllä tulokset paranevat selvästi, mutta siitä huolimatta standardi StarAlignement + Intergration toimii paremmin. Täytynee jatkaa kokeiluja...
C8 Hyperstar, C925, TS71Qf4.9, CEM60, Atik 460ex, ASI 178MM, Canon R, 5dmkII mod

-Essi-

Ööö.. mihis kaikki värit hävis? Normaalisti kuvat olen pinonnut DSS:llä, mut nyt päätin kokeilla tuota Naaviksen ohjetta Pixinsightiin.. Mikähän meni vikaan? Liitteenä kuva ja asetukset millä kokeilin saada kuvaa aikaiseksi. Mitäs tuossa ImageIntegration kohdassa pitää valita tuosta (calibrated/master/registered) kansiosta, jotta tekee pinon oikein? Kuvien kalibrointi/ rekisteröinti meni varmaankin suurin piirtein oikein?
-Skywatcher 200/1000 PDS Explorer
-Skywatcher Skymax 127
-Skywatcher NEQ6
-Skywatcher Star Adventurer
-Nikon D7200
-QHY8L

-Essi-

vehnae

Järkkärikuvilla käsittelyjärjestys on raakakuvien kalibrointi -> debayerointi (muunnos värikuvaksi) -> rekisteröinti -> pinoaminen. Jos annat BatchPreProcessingin tehdä myös pinoamisen niin valmis pino löytyy master-hakemistosta. Jos hoonaat pinoamisparametreja ImageIntegrationilla (suositeltavaa), niin laita pinoon rekisteröidyt kuvat eli registered/ -hakemiston sisältö.


-Essi-

Tattista. Pitää huomenna "arpoa" uudelleen.
-Skywatcher 200/1000 PDS Explorer
-Skywatcher Skymax 127
-Skywatcher NEQ6
-Skywatcher Star Adventurer
-Nikon D7200
-QHY8L

-Essi-

naavis

Lainaus käyttäjältä: -Essi- - 28.03.2015, 23:37:54
Tattista. Pitää huomenna "arpoa" uudelleen.

Jos käytät BatchPreprocessingia järkkärikuvilla, varmista että työkalussa on täppä kohdassa "CFA Images". Näin työkalu tietää muuntaa mustavalkoiset raakakuvat värikuviksi ennen kohdistusta.

Tertsi

Lainaus käyttäjältä: Tertsi - 17.03.2015, 07:31:12
Performing RANSAC: done
*** Error: RANSAC: Unable to find a valid set of star pair matches.

* Applying error policy: Continue on error.

===== StarAlignment: 1 succeeded, 9 failed, 0 skipped =====

Tämä minun aikaisempi ongelma selvisi nyt. Nostin StarAlignment:ssa Star Detection välilehdellä Detection Scales: 5 -> 7. Ja kaikki kuvat rekisteröityi kiltisti ja ImageIntegration toimi myös. Sain idean tohon kokeluun naaviksen PixInsight tutoriaalista, jossa tehtiin StarMask ja samaisesta parametrista oli puhetta tähtien pienentämisessä.
Tero Hiekkalinna
GSO Dobson 250/1250, Celestron EdgeHD 8 + 0.7x reducer, Sky-Watcher 80ED 600mm/F7.5 + 0.85x reducer/corrector + ASI2600MC Pro + iOptron CEM60 + Orion ShortTube 80/ASI120MM Mini 
http://www.astrobin.com/users/Tertsi/

Liikanen

Tulipahan tilattua Pixinsightin kokeilulisenssi jo neljä päivää sitten, mutta latauslinkkiä ei vieläkään ole tullut.

https://pixinsight.com/trial/index.html

Eikös tuo ole oikea osoite? On toki ihmeellistä, miksi ihmeessä ne kyselevät KOTIOSOITETTA, että saa ladata kokeiluversion? :embarrassed:
Pixinsightilta tulleessa sähköpostissa lukee, että:

"Dear PixInsight user,

For security reasons, all trial licenses are now subject to manual verification. If your license request contains valid data, it will be processed and you'll receive a new email with activation keys and download/installation instructions as soon as possible.

Thank you for your interest in our software.

The PixInsight Team at Pleiades Astrophoto

Note: This email account is not monitored. DO NOT REPLY TO THIS MESSAGE."


Montakohan viikoa tässä joutuu odottelemaan... :angry:
Lakeuden Ursa

Tertsi

Lainaus käyttäjältä: Liikanen - 28.04.2015, 10:36:13
Montakohan viikoa tässä joutuu odottelemaan... :angry:

Ehkäpä ne jotain tilastoa tekee mistä päin maailmaa käyttäjät on jne.

Mulle tuli lisenssisähköposti kahdessa tunnissa, vaikka oli viikonloppu. Tosin kirjoitin johonkin komenntikenttään pitkät liirumlaarumit miksi haluan testata PI:tä. Minun trial on jo loppunut, mutta ostan kyllä softan ennenkuin kuvauskausi alkaa taas syksyllä.
Tero Hiekkalinna
GSO Dobson 250/1250, Celestron EdgeHD 8 + 0.7x reducer, Sky-Watcher 80ED 600mm/F7.5 + 0.85x reducer/corrector + ASI2600MC Pro + iOptron CEM60 + Orion ShortTube 80/ASI120MM Mini 
http://www.astrobin.com/users/Tertsi/