Isompaa akkua

Aloittaja Vesa Kankare, 08.08.2008, 20:20:21

« edellinen - seuraava »

GaryP

Mikä tuon Gigantin härvelin hinta oli? Onko tuotteella nimeä, jos vaikka netistä näkisi mitä he kauppaavat?


Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Vesa Kankare

Pitää katsoa onko sillä nimeä. Hinta oli 29,90.
Vesku
www.vkastronomy.com

Veijo T

Tuollainen 12V 24 Ah akku maksoi paikallisessa tarjoustalossa 80 euroa, olen ollut siihen tosi tyytyväinen, mulla oli joskus niitä alle 10Ah akkuja, joita saa halvalla, mutta niillä ei tee yhtään mitään kaukoputkikäytössä, virtaa riitää ehkä 1 tunniksi.

Tuo on ns. Jump-srtart jolla voi antaa hetkellisesti virtaa myös auton apu starttina, vaikka en ole sitä siinä tarvinnut.

http://kotiweb.kotiportti.fi/veijo.t/Kuvausvalineet/Eq6Pro/index.html

Veijo T

AP

Oma halpis Einhell käynnistysapu/12v virta-asema sippasi sitten viikonlopun aikana lopullisesti, Bilteman 17Ah vielä toimii jotenkuten..

Taidan kuitenkin ruveta virittelemään (vielä tekemättömän) vanerilaatikon sisälle yhtä 75 Ah:n vapaa-ajanakkua(/tai useampaa 12v geeliakkua tms.)
-- Loppuu tuo akun keston arvuuttelu aamuyöstä kertalaakista. Dew Not:in lämmittimet ja jalustan ohjaus tulevat akulta, eiköhän tuo 55-75 Ah siihen riitä... Vanerilaatikon johdotuksiin riittänee 2,5 neliön kaapeli..

T:AP
Antti Paaso

Käenpesä

Tässä oma versioni monitoimi akkupakista






ja lisää juttua sen rakentamisesta blogissani

http://kaenpesa.blogspot.fi/
Veli-Pekka Käkönen, Valkeakoski
Celestron CPC 1100 XLT, SkyWatcher 200/1000 HEQ5, TS Quadruplet 80/520 f6.5, ZWO ASI662MC, ZWO ASI294MC Pro.
http://kaenpesa.blogspot.fi/

RL

#20

Teme

Tässä mun versio EQ-8:n virtalähteeksi.
Vanha työkalulaatikko sai sisäänsä Armaflex-eristyksen ja 105Ah:n teollisuusakun ja vielä termostaattiohjatun lämmittimen.
Tarkoitus on pitää laatikkoa pakettiautossani. Lataus tapahtuu laatikon päällä olevalla verkkolaturilla tai autossa kiinteästi asennetulla verkkolaturilla (20A)  joka sitten myös lataa auton kakkos-akun (molemmat akut samanlaisia). Eli muutama tunti ennen havainnointipaikalle lähtöä kytken auton sähköverkkoon jolloin akut lataukseen ja kopan lämpö päälle (+8C). Sinisellä pistokkeella erotan akun auton systeemistä ja valkoisella johdolla saan lämmityksen auton kakkosakkuun.
Jalustaa ja muita laitteita varten kopassa on 12V SELV-pistorasioita. Ko. pistorasia-pistoke liitos on todella jämäkkä ja luotettava. Myös tupakansytytin pistorasioita löytyy sekä 5.5mm liittimet. Akkuparistolaturissa saan otsalampun akut ladattua. Näyttöpaneelista voi seurata jännitettä, virtaa, kulutettua energiaa(Ah) ja min -max arvoja. Koko systeemille on päävirtakatkaisija, akkuvahti ja sulakkeet.