Tintti ja Auringon temppeli -kirjan auringonpimennyksen virheet

Aloittaja Janne Pyykkö, 07.10.2016, 23:03:57

« edellinen - seuraava »

Janne Pyykkö

Onkohan tätä aihetta jo käsitelty? Tein näet pientä analyysia alla olevasta sarjakuvapimennyksestä = mitä virheitä Hergé teki saadakseen juonen toimimaan. Mieti ensin itse mitä virheitä havaitset ja lue sitten omat löytöni täältä:smiley:


-Essi-

-Skywatcher 200/1000 PDS Explorer
-Skywatcher Skymax 127
-Skywatcher NEQ6
-Skywatcher Star Adventurer
-Nikon D7200
-QHY8L

-Essi-

Mare Nectaris

Lainaus käyttäjältä: Janne Pyykkö - 07.10.2016, 23:03:57
Onkohan tätä aihetta jo käsitelty? Tein näet pientä analyysia alla olevasta sarjakuvapimennyksestä = mitä virheitä Hergé teki saadakseen juonen toimimaan. Mieti ensin itse mitä virheitä havaitset ja lue sitten omat löytöni täältä:smiley:

Tintti-fanille huikeata luettavaa! - Kiitos tästä!
Timo Keski-Petäjä


SW Evostar 120 ED APO*TAL 250K*C8-N*SW 150 Pro*TAL 1 (Mizar)*Celestron Ultima 80*EQ6 Pro Eqmod + TS dual mount*CG-5 GOTO*TV: Nagler Type 4 17 mm, Panoptic 24 mm*Baader Hyperion Clickstop-Zoom 8-24*17 mm UWA-70*TV BIG 2x Barlow*Celestron 2x Barlow Ultima SV Series*TAL 3x Barlow*TS 5 x APO Barlow*TS CCD lunar camera

VeskuP

Lainaus käyttäjältä: Janne Pyykkö - 07.10.2016, 23:03:57
Onkohan tätä aihetta jo käsitelty? Tein näet pientä analyysia alla olevasta sarjakuvapimennyksestä = mitä virheitä Hergé teki saadakseen juonen toimimaan. Mieti ensin itse mitä virheitä havaitset ja lue sitten omat löytöni

Mukava oli tätä tosiaan tuumailla aamukahvia siemaillessa :grin: Kiitokset myös täältä!
Vesa Pennanen

SW 254/1200 Newton, NEQ6 Pro

Janne Pyykkö

Lainaus käyttäjältä: Mare Nectaris - 08.10.2016, 14:39:55
Tintti-fanille huikeata luettavaa! - Kiitos tästä!
Hmm. Itse(kin) olin lapsena ja olen yhä enemmän Tintti- kuin Asterix-tyyppi. Monet Tintti-seikkailut ovat tarpeeksi lähellä realismia, jotta niitä voi tälläkin lailla "opetuksen hengessä" käsitellä ja silti säilyttää kunnioituksen tarinaan.