Mikä ASCOM softa Windows 8:lle

Aloittaja kurppa, 26.11.2015, 21:56:39

« edellinen - seuraava »

kurppa

mikä Ascom softa pitäisi win 8 käyttikselle hankkia? en edes muista et oliko tää 32 vai 64 bittinen  :undecided:
CPC 925
Diagonal 1 prisma
40mm Pl
Omni 15/12/9mm
X-Cel 21mm/18mm/8mm
Drago 12.5mm
Astro 2.5x Barlow
Baader ND0,9/UHC-S/O-III Suotimet
-------------------------------------------------------
CCD kamera harkinnassa eri vaihtoehtoja voi ehdotella iha vapaasti =)

Oskari

Ascomeista en tiedä, mutta jos yhtään auttaa, niin tuolta löytyy ainakin ohjeet eri Windows-versioiden bittisyyden selvittämiseen: http://www.wikihow.com/Check-if-Windows-Is-32-Bits-or-64-Bits :smiley:
Oskari Syynimaa

SW 350P GoTo Flextube - Nikon D750 - ASI290MM

Lauri Kangas

Ascom-sivuilla on vain yksi iso download-nappi: http://ascom-standards.org/Downloads/Index.htm

Mitenköhän olet mahtanut bittisyysongelmaan oikein törmätä..?

JuhaPka

Ei pitäisi olla bittisyys ongelmaa. lataat vain viimmesimmän version ASCOMn sivuilta ja toimii vaikka Win10ssä.

kurppa

Eli oonkohan minä sitten jättänny huomioimatta  jotain oleelista?
1 häikkää välikaapelissa?
2. skyAlign suorittamatta??
3. kaipaa sitä pahuksen nextremota???
CPC 925
Diagonal 1 prisma
40mm Pl
Omni 15/12/9mm
X-Cel 21mm/18mm/8mm
Drago 12.5mm
Astro 2.5x Barlow
Baader ND0,9/UHC-S/O-III Suotimet
-------------------------------------------------------
CCD kamera harkinnassa eri vaihtoehtoja voi ehdotella iha vapaasti =)

rintape

Laitahan tarkempaa kuvausta ongelmasta. Mikä tarkkaan ottaen ei toimi?

Itselläni Win8:n myötä lakkasi pelaamasta mm. qhy5 kamera. Siihen en muuta ratkaisua keksinyt kuin kameran myyminen. Jos nyt sulle kiutenkin löytyisi vähän parempi ratkaisu.

t. Petri
Petri Rintala, Espoo
Panasonic DMC-GX8
Draco 80/500 APO
Celestron CGEM
QHY8L

monni

Toisaalta on ihan kivaa arvailla yhdessä mikä se varsinainen ongelma on ja sitten tarjota mahdolliseen ongelmaan mahdollisia ratkaisuita. Saadaan ainakin mukavasti keskustelua.
https://www.facebook.com/monni

"En ole tähtitieteen tohtori mutta voin vilkaista."

JuhaPka

Lainaus käyttäjältä: monni - 02.12.2015, 11:40:46
Toisaalta on ihan kivaa arvailla yhdessä mikä se varsinainen ongelma on ja sitten tarjota mahdolliseen ongelmaan mahdollisia ratkaisuita. Saadaan ainakin mukavasti keskustelua.

Totta! mielenkiintoista tietää tarkemmin minkälainen vika? jospa saataisin porukalla asiaan selvyys....
Mulla oli kans ongelmia Win10/ Altair Gpcamin kansssa , mutta siihenkin löytyi lopulta ratkaisu  :azn:

kurppa

Vika on yksiselitteinen mullahan on kaks tähtikarttaohjelmaa läppärillä joista toinen cardes du ciel ja sitten stellarium ja toi Ascomiki löytyy.

viime viikolla kokeilin viimeksi et saanko putkea käännettyä mihinkään suuntaan. Mutta mitään ei vaan tapahtunnu. Käsikapulalla toimii ihan normaalisti mutta läppärin kanssa ei ala millekkään. Yhteyskaapelina on putken mukana tullu datakaapeli joka on kytkettynä USB-adapterilla kannettavaan ja toinenpää käsikapulassa.
CPC 925
Diagonal 1 prisma
40mm Pl
Omni 15/12/9mm
X-Cel 21mm/18mm/8mm
Drago 12.5mm
Astro 2.5x Barlow
Baader ND0,9/UHC-S/O-III Suotimet
-------------------------------------------------------
CCD kamera harkinnassa eri vaihtoehtoja voi ehdotella iha vapaasti =)

Lauri Kangas

Jos huvittaa tähtikarttaohjelmalla käännellä putkea täytyy nämä asiat olla hoidettuna:

1) jalustaa on ylipäänsä mahdollista ohjata tietokoneella
2) jalustaa kääntelevä ohjelma on asennettu (jalustan valmistajan tms. tekemä ASCOM-ajuri)
3) ASCOM-platform on asennettu
4) jalusta on kytketty tietokoneeseen
5) tähtikarttaohjelmalle on osoitettu, millä ASCOM-ajurilla jalustaa käännetään

Bongaile siitä listasta kohdat joita et ole tehnyt tai jossa on tullut ongelmia. Ellet kuvaile ongelmiasi tarkemmin, joudut selvittämään ne itse.

Jommeli

Lisäänpä vielä tuohon Laurin listaan että läppärin ja käsikapulan välissä olevan adapterin esim. USB-to-Serial -adapterin
ajuri on asennettu ja se toimii.

Itselläni tämä tuotti paljon harmeja kun winkkari asensi oletuksena sellaisen ajurin joka ei toiminut. Piti kaivaa netistä
toimiva ajuri.
Sharpstar 76EDPH, ZWO AM3, ZWO ASI294MC Pro,
ZWO Mini guide, Player One Ceres-C, Microsoft Lifecam Cinema, ZWO ASI EAF

rintape

Kokeileppa asentaa Nexremote. Saatko ohjattua jalustaa sen avulla läppärin kautta?

Jos toimii niin silloin yhteys koneen ja jalustan välillä on kunnossa. Jos ei niin minäkin epäilisin ensimmäisenä tuota usb-adapteria.

t. Petri
Petri Rintala, Espoo
Panasonic DMC-GX8
Draco 80/500 APO
Celestron CGEM
QHY8L

kurppa

olen jo kahesti kokeillu mutta tämä mun win kasi ei anna asentaa. Win 7 Kanssahan ei ollu mitään ongelmia mutta kasin kanssa saa tapella et sais edes jotain toimimaan. p.s putkihan on yhä  se CPC 925
CPC 925
Diagonal 1 prisma
40mm Pl
Omni 15/12/9mm
X-Cel 21mm/18mm/8mm
Drago 12.5mm
Astro 2.5x Barlow
Baader ND0,9/UHC-S/O-III Suotimet
-------------------------------------------------------
CCD kamera harkinnassa eri vaihtoehtoja voi ehdotella iha vapaasti =)

rintape

Huomasin, että mokoma on omalta koneeltanikin kadonnut. Kun yritin uudestaan asentaa tuli virheilmoitus joka taisi olla juuri tämä jonka google löysi:

NexRemote (1.7.23) is not allowed to run on Win (6.2)

Jos ei nyt ollut juuri tämä niin ratkaisu oli kuitenkin sama. Eli asenna nexremote win7 yhteensopivana tai mikä se oikea termi onkaan. Hiiren oikealla klikkaat ohjelman päältä, valitset yhteensopivuusongelmien vianmääritys ja annat ongelmaksi toimi aikaisemmassa windows versiossa. Ainakin tuntui mulla asentuvan. En pääse juuri heti kokeilemaan toimiiko varmasti kun vaatii koneen uudelleenkäynnistä ja mulla nyt asentuu hiiiiitaaaaaaasti yksi toinen ohjelma.

t. Petri
Petri Rintala, Espoo
Panasonic DMC-GX8
Draco 80/500 APO
Celestron CGEM
QHY8L

kurppa

toi napsahtaa myös mullekki  :huh: eli alkaa varmaan valkeneen ärtymykseni syy  :undecided:
oon kokeillu tota neuvomaasi juttua kerran jo mutta nyt en tee koneella muutaku pelailen ku juonittelee jo tää rakkine toisesta asiasta mikä ei avaruuteen ees liitykkään päivän aikana käynnistää jopa viiskertaa ittessä uuteleen :D
CPC 925
Diagonal 1 prisma
40mm Pl
Omni 15/12/9mm
X-Cel 21mm/18mm/8mm
Drago 12.5mm
Astro 2.5x Barlow
Baader ND0,9/UHC-S/O-III Suotimet
-------------------------------------------------------
CCD kamera harkinnassa eri vaihtoehtoja voi ehdotella iha vapaasti =)