Lynkeos - planeettakuvausohjelmisto Macille

Aloittaja Liikanen, 08.03.2015, 18:03:21

« edellinen - seuraava »

Liikanen

Tuli törmättyä tällaiseen ilmaiseen ohjelmaan netissä kun etsin sopivaa videostackingohjelmaa OS X:lle. En löytänyt tästä omaa aihetta, joten perustin uuden. Ohjelman osoite:
http://lynkeos.sourceforge.net

Ohjelman sai ladattua ilmaiseksi ja lyhyen tutustumisen jälkeen tämä vaikuttaa ihan hyvälle ohjelmalle, yhtä ongelmaa lukuunottamatta: yksittäisen kuvan kohta pitäisi muuttua vihreäksi kun ohjelma on rekisteröinyt kuvan, mutta minulla se valitsee videosta aina vaan yhden kuvan ja jättää kaikki muut ulkopuolelle :angry: Ei ihme, että tuo pinosi nuo kuvat nopeaa :embarrassed:

Vai liittyisikö ongelma jotenkin siihen, että ohjelma kelpuuttaa MOV -videotiedostot sellaisenaan?

Joka tapauksessa ohjelmassa oli myös jälkikäsittelymahdollisuudet ja tallennus TIFF- formaattiin onnistui hyvin.

Kokemuksia ja ajatuksia? :undecided:
Lakeuden Ursa

AaJii

Hyvä kun viittasit siihen, että Lynkeos osaa pinota videokuvaa. Luulin, että minun täytyy ostaa pc, jotta saan pinottua Jupiteria Registaxilla.

Olen kokeillut Lynkeosta nyt pari viikkoa. Ohjelma on muutoin kiva ja näppärä, nopeakin, mutta melko buginen. Melkein jokainen sessio päätyy ohjelman kaatumiseen. Mov-tiedostoja se osaa stackata kyllä muitta mutkitta (testasin juuri äsken). Tavallisia still-kuvia pinotessa huomasin tosin, että ohjelma on melko kranttu huomaamaan virheitä kuvissa. Hylkyjä tulee herkästi siis.

aj
C8 Hyperstar, C925, TS71Qf4.9, CEM60, Atik 460ex, ASI 178MM, Canon R, 5dmkII mod