Liikaa kuvia liitetään kirjoituksiin

Aloittaja avanti, 02.03.2015, 23:21:22

« edellinen - seuraava »

avanti

Nyt raivostuttaa nuo liitetyt kuvat, kun laajakaistaliittymässä on jotain häikkää, ja olen 3G mokkula varayhteydessä. 3G tuntuu toimivan aluksi OK, mutta sitten hidastuu niin kuin mainoksissa. Kun eihän tämä keskustelupalvelu ole mikään kuvapalvelin, niin kirjoitukseen pitäisi laittaa vain miniatyyrikuvat linkiksi varsinaiseen kuvaan, tai pelkästään tekstilinkki. Täällä ei kyllä yhtään ajatella omaa nenää pitemmälle.

Nyt vain pysäytin sivun latautumisen kuvien tuloon, jolloin toisaalta aloin mennä liiankin nopeasti eteenpäin, foorumi alkoi hidastelemaan. Taivaanvahtia ei juuri kannata katsoakaan.

ML
Lammisen Matti
Galileoscope
Baader Planetarium 15 x 80 kiikari
7 x 50 kiikari
Omegon 2,1x42 kiikari

pepa

Kaikilla ei vaan ole mahdollisuutta antaa linkkiä kuvaan, ku  kuvat omalla koneella. Onhan nuita palveluja joihin kuvia voi ladata, mutta minä en, koska minun valitsema palvelu  lakkas toimimasta ja kuvat hävis bittiavaruuteen. No onneksi mokkulassa varmuuskopiot.
-PP74- Newton 200/1200, SkyLux 70/700, kiikari Zenith 7*50, kamera Olympus e-p2, Meade 110/800.

RL

No support. Iso osa foorumia on mielestäni katsoa toisten ottamia kuvia. En itse ainakaan jaksaisi klikkaila niin paljon linkkejä, enkä edes viitsi klikata linkkiä jonnekkin photobucketin mainoshässäkkään. Ei ole omalla 3g puhelimella ollut ongelmaa kuvien latauksessa.

Lauri Kangas

Mukavasti toimii foorumi kuvillakin, ja taivaanvahti kanssa. Kuvien latausajat harmitti viimeksi 2001.

Prikka

Nyt kyllä etsisin vikaa jostain muualta kuin foorumilta. Jos asia nyt kovasti vaivaa niin kuvien lataamisen voi kytkeä kait kaikissa yleisimmissä selaimissa pois päältä. Sivuista tosin tulee aika karuja..esim. Firefoxissa asia käy näin https://support.mozilla.org/fi/questions/981640

wm-x

Ei kannatusta täältäkään. Kuvien jakaminen on havainnollista ja nykypäivää. Pelkkää tekstiä saa kirjevaihdolla. Käytän aina foorumia mobiililaitteella ja ikinä ei mitään ongelmia ole. Selaimesta voit valita ettet lataa kuvia, jos niitä ei halua nähdä.

MarkoM

Lainaus käyttäjältä: pepa - 03.03.2015, 00:34:51
Kaikilla ei vaan ole mahdollisuutta antaa linkkiä kuvaan, ku  kuvat omalla koneella. Onhan nuita palveluja joihin kuvia voi ladata, mutta minä en, koska minun valitsema palvelu  lakkas toimimasta ja kuvat hävis bittiavaruuteen. No onneksi mokkulassa varmuuskopiot.

Jos sitä pelkää, että palvelu lopetetaan kesken kaiken, niin silloin voi varmasti varauksetta suositella kuvien lataamiseen Taivaanvahtia. En usko, että Ursa olisi sitä kovin äkkiä lakkauttamassa, joten havainnot kuvineen säilyvät todennäköisesti niin kauan kuin Ursa on olemassa ja maailmassa riittää sähköä (tietotekniikan pyörittämiseen).

Kun vielä ottaa huomioon, että tuo taitaa olla nykyään Ursan suosituin ja tunnetuin palvelu, niin havaintonsa ja kuvansa saa myös niiden nähtäville, jotka eivät halua olla foorumeilla pyörimässä...
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

Tertsunen

3G yhteyden kaista on jaettu kaikkien käyttäjien kesken, joten ruuhka-aikana hidastuu. Ainakin teoriassa.
Mitä kauenpana tukiasemasta, sen kauempana jonossa odottamassa pyyntöä palvelimelle.

Itsellä on lähimpään tukiasemaan lähemmäs 30km ja olen aivan alueen rajalla, riittääkö signaali edes tänne asti.
Siitä huolimatta, vaikka signaali on 25-50%, yhteys toimii moitteettomasti.

Ruuhka tai vielä parempi veikkaus on, että vika on omassa koneessa.

monni

Lainaus käyttäjältä: avanti - 02.03.2015, 23:21:22
Täällä ei kyllä yhtään ajatella omaa nenää pitemmälle.

Mitä jos hommaisit toimivan ATK:n, etkä syyllistäisi mielestäni yhtä ystävällis-henkisimmistä ja avuliaimmista foorumeista sen takia, että omat rensselisi ei toimi kunnolla. Anno domini 2015 ei toimivan internet-yhteyden hankkiminen kuitenkaan ole mitään kullanhuuhdontaa, jopa eläkkeellä oleva äitini suoriutui siitä haasteesta.

Tällaisen "omaa nenää pitemmälle" kommentin laukominen siitä että foorumille postataan kuvia saa kyllä ainakin minut näkemään h-alfan punaista. Sekö ei ole itsekäs lähtöajatus että yhden käyttäjän ihmeellisten internet-yhteysongelmien takia pitäisi satojen muiden muuttaa koko meininki ihan päälaelleen?

Ei voi muuta sanoa kuin hattua nostaa.
https://www.facebook.com/monni

"En ole tähtitieteen tohtori mutta voin vilkaista."

avanti

Niin en tiedä miksi täällä kirjoitetaan nyt älypuhelimesta, kun itse kirjoitin laajakaistasta (100 megaa), johon tuli häiriö. Mutta syy löytyi ja on korjattu, ei olenkaan ollut tekniikasta itsestään kiinni. 3G mokkula on vain varayhteys, koska ei aina voi luottaa että kaikki toimii. Mutta se siitä. Taas kaikki toimii niinkuin pitää.

ML
Lammisen Matti
Galileoscope
Baader Planetarium 15 x 80 kiikari
7 x 50 kiikari
Omegon 2,1x42 kiikari

Kuulapaa

Se on hyvä että ATK toimii taas niin ei nykyihminen pääse puutumaan pelkässä tekstivirrassa.

Muistan nostalgisesti kun aikoinaan joihinkin purkkeihin alkoi tulla ASCII-taidetta, siis pieniä rumia kuvia/logoja kirjaimilla esitettynä. Se vasta oli jotain! Mutta samalla siitä nousi kaamea haloo kun silloiset modeemit menivät lähes tukkoon. Yhteyskin toimi melkein joka päivä ja jo parin kymmenen minuutin odotuksella pääsi sisään tiedon valtaväylään! Kyllä oli ajat silloin paremmat!

     ."".    ."",
     |  |   /  /
     |  |  /  /
     |  | /  /
     |  |/  ;-._
     }  ` _/  / ;
     |  /` ) /  /
     | /  /_/\_/\
     |/  /         |
     (  ' \    '-  |
      \    `.    /
       |         |
       |         |


Ylläpito: Onko se kuva vai onko se teksti? :huh:
Kun itse tekee niin saa sellaisen kun tulee.
http://www.kuulapaa.com/

VeskuP

Vesa Pennanen

SW 254/1200 Newton, NEQ6 Pro