Regim

Aloittaja wm-x, 25.01.2015, 05:34:51

« edellinen - seuraava »

wm-x

Se voi olla että alku data ei ole tarpeeksi laadukasta. Tuo regim ei osaa tiputtaa huonoja ruutuja pois, kaikki menee pinoon aina ja samassa kulmassa kuvatut ruudut saattavat kääntyä ihan väärinpäin.

Kunhan kuvaustaidot paranee ja data on laadukkaampaa, saatta ongelmakin korjaantua.

kurja

Lainaus käyttäjältä: wm-x - 20.02.2015, 22:40:52
Se voi olla että alku data ei ole tarpeeksi laadukasta. Tuo regim ei osaa tiputtaa huonoja ruutuja pois, kaikki menee pinoon aina ja samassa kulmassa kuvatut ruudut saattavat kääntyä ihan väärinpäin.

Kunhan kuvaustaidot paranee ja data on laadukkaampaa, saatta ongelmakin korjaantua.

Jos datan laadusta olisi kiinni niin ei ne onnistuisi miullakaan...

Regim ei hylkää ruutuja, mutta oletko kokeillut laittaa päälle previewta? Preprocessing valikon ensimmäisellä välilehdellä. En ole kyllä itse kokeillut miten toimii mutta manuaalin mukaan tätä käytetään yksittäisten ruutujen hylkäämiseen.

wm-x

En ole koittanut sitä mutta manuaalista luin myös tuosta. Tuolla sydänsumu topicissa on äsken pinottu kuva dss mitä en saanut regimillä tehtyä useista yrityksistä huolimatta. Jatkan huomenna tarinaa kun perehdy mikä mättää..

wm-x

Sigma clippingillä meni plejadit ruskeaksi, dss tuli kauniin sinertävä samalla pinoamis menetelmällä. Onko joku törmännyt samaan? Paremmat yksityiskohdat tuli taas regimillä. Onko joku törmännyt samaan?

Pitänee ottaa L kanava regimin matskusta ja värit dss..

MikaHoo

Samaa olen minäkin ihmetellyt eli Regim tekee kuvista kelta-ruskeita. Preview-ominaisuus on ihan kätevä. Siinä ohjelma näyttää jokaisen yksittäisen kuvan ja kysyy otetaanko mukaan lopulliseen yhdistämiseen. Välillä joku yksittäinen kuva on jostain syystä venynyt ihan tunnistamattomaksi ja hyvä että saa maskattua pois.
GSO 8" F5 Newton. Skywatcher 80ED. Alter 7.

wm-x

Miten olet saanut värit takaisin kohdileen? Katselin noita kanavia niin siniseen ei ollut eksynyt paljoa tavaraa ja tästä johtuu tuo ruskeus.

MikaHoo

Olen muokannut värejä PS Elementsillä. Pitääpä kokeilla mikä vaikutus lopputulokseen on sillä jos valitsee sigma combination sijasta esim. median combination.
GSO 8" F5 Newton. Skywatcher 80ED. Alter 7.

wm-x

Joo itsekkin olen nyt sigmalla pinonnut, kun se olisi ilmeisesti parempi. En ymmärrä nuo värit saa kohdalleen kun sininen kanava on miltei tyhjää. Olen taas käyttänyt dss. Kohta varmaan pixinsight ostettava.

JKyytinen

Lainaus käyttäjältä: wm-x - 23.03.2015, 09:02:51
Joo itsekkin olen nyt sigmalla pinonnut, kun se olisi ilmeisesti parempi. En ymmärrä nuo värit saa kohdalleen kun sininen kanava on miltei tyhjää. Olen taas käyttänyt dss. Kohta varmaan pixinsight ostettava.
Photarin Camera Raw-pipetillä, minkä tahansa ohjelman Levelsseillä eri kanavat alkamaan ja päättymään samasta kohdasta. Vaikka Paint.NETillä.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com

Bresser 10x50 kiikarit
EQ-3
EOS 5D3, 50D, suljinvammaiset 450D, 70D
FD 300mm f/2.8L,Samyang 14mm f2.8,24mm f1.4,85mm f1.4,Sigma 30 1.4Art
Fuji X100s
Nokia Lumia 920
GoPro2

wm-x

Kyllä ymmärrän sen ja laitankin tietysti kanavat samaan kohtaan, mutta jos sininen kanava on miltei tyhjä ei se väri muutu. Sinistä kanavaa boostaamalla tietysti jotain saa aikaiseksi, mutta ei sekään tyhjästä lisää sinisen kanavan dataa.

MikaHoo

Jostain ohjeesta luin että järkkärikuvien kanssa ei kannattaisi välttämättä darkkeja käyttää pinoamisessa. Jos Regimillä jättää darkit pois niin pinotusta kuvasta tulee täysin musta. Tarvitaanko jotain kikka-3:sta että pinoamisen saa tehtyä Regimillä ilman darkkeja ?
GSO 8" F5 Newton. Skywatcher 80ED. Alter 7.

einari

Oikeasti musta vai vain 'näyttömusta'?
Tuleeko eroa F4:llä ?
___
Tapio

wm-x

Koita myös laittaa regim käyttämään dcraw sovellusta. Keskusteltu aikaisemmin. Itsellä poistui tuo musta kuva ongelma.

Liikanen

Nyt kaivattaisiiin tämän ohjelman kanssa vähän apua... :embarrassed:

Olen ottanut M51:stä monena yönä kuvia, ja nyt niitä on kasassa lähes 200 kpl. Ongelmani liittyy siis käsittelyn viimeiseen vaiheeseen eli "combination" -vaiheeseen. Olen siis tehnyt "Calibration" ja "Register" -vaiheet ja nyt työkansiossani on siis lähes 200 fit-kuvaa. Yritin pinota kuvat tällä tavalla:
1. Menu
2. Combine
3. Median combine files
4. Lisään kuvat listaan
5. Painan OK

Ja nyt kone alkaa prosessoida kuvia ja alapalkin prosenttitaulukko alkaa menemään kohti satasta.  :smiley: Mutta kun kone saavuttaa 100% kohdan, se ei näytä pinottua kuvaa ollenkaan eli kone näyttää pinoamisen olevan valmis, mutta kuvaa ei ilmesty. Tarkistin työkansion ja Regimin oman, mutta kuvaa ei löytynyt.

Koitin Combine -vaihetta myös "preprosessing" valikosta, jättäen täpän vain kohtaan "do combination". Myös tällä systeemillä kuvaa ei tullut näkyviin, vaikka aikaisemmin se on näkynyt. DcRaw on päällä.

Yritin pinota sekä Medianilla että Sigmalla, mutta aina sama tulos. :veryangry: :cry:

Kamerana modaamaton Canon EOS 1100D ja koneena  13 ' MB Air (mid-2013)

?
Lakeuden Ursa

einari

Oletko katsellut miltä ne kalibroidut ja rekisteröidyt kuvat näyttää ?
Katsoitko sitä logi-ikkunaa että tuleeko joku virheilmoitus ?
___
Tapio