Aloittelijalle vaihtoehtoa irikselle/dss

Aloittaja wm-x, 24.01.2015, 00:22:31

« edellinen - seuraava »

wm-x

Eli tuota lovejoyta pinotessa hermot menivät tuohon dss. Iiriksen lopputulokseen olen tyytyväinen, mutta sen kanssa on kovin hidasta työskentely, myös ohjelman epävarmuus ja vanhanaikaisuus häiritsevät hieman.

Kysymykseni siis mikä ohjelma pinoamiseen tilalle ( ilmainen tai edullinen)? Kuvankäsittelyn teen photarilla.

kurja

regim? sekään kyllä mikään nykyaikaisen käyttöliittymän riemuvoitto ole. onpahan ainakin ilmainen.

wm-x

Kokeilin joskus tuota regimiäkin, mutta jostain syystä sen käyttö jäi silloin ainakin. Onko siihen tullut vielä aktiiviseati päivityksiä?

kurja

Tiedä niin siitä aktiivisesta mutta pari viikkoa sitten tuli uusi versio.

JVO

Huginilla ja Enfusella olen itse pinonnut kuvat. Kirjoittelin vähän ohjeistusta: http://pallopanoraama.blogspot.fi/2015/01/tahtikuvien-pinoaminen-huginin-2014.html

e: typo urlissa

kurja

tulee webpage not available. Huginilla tosiaan myös onnistuu pinot, enfusea en kyllä ole koskaan tähtikuviin tullut kokeilleeksi. Makrokuvia sillä vaan pinonnut.

wm-x

Otin regimin käyttöön. Ainakin vaikuttaa hyvälle nyt. Asensin 64bittisen javan ja tuossa itse sovelluksessa olikin eri käynnistys millä saa 3gb rammia käyttöön. Hyvin saa prosessorit ja muistin käyttöön! Tätä olen kaivannut. Joo lueskelinkin noita sivuja niin tämän vuoden puolella viimeisin päivitys. Käyttöliittymä on selkeä ja englannin kielinen manuaali löytyy, jota olen jopa lukenut.

En löytänyt tuosta hylkäys prosenttia? Pinoaako se kaikki kuvat vai parhaat?

kurja

Lainaus käyttäjältä: wm-x - 24.01.2015, 22:12:42
Otin regimin käyttöön. Ainakin vaikuttaa hyvälle nyt. Asensin 64bittisen javan ja tuossa itse sovelluksessa olikin eri käynnistys millä saa 3gb rammia käyttöön. Hyvin saa prosessorit ja muistin käyttöön! Tätä olen kaivannut. Joo lueskelinkin noita sivuja niin tämän vuoden puolella viimeisin päivitys. Käyttöliittymä on selkeä ja englannin kielinen manuaali löytyy, jota olen jopa lukenut.

En löytänyt tuosta hylkäys prosenttia? Pinoaako se kaikki kuvat vai parhaat?
En ole varma mutta muistikuva on että pinoaa kaikki.

Sovelluksen käyttämän muistin määrän saa tietysti määrätä itse, muokkaat vaan sitä skriptiä millä ohjelma käynnistetään. Jos pinoilee suurta määrä suuriresoluutioisia kuvia niin tuo kolmekin gigaa voi lopahtaa jossain kohtaa, ja muistaakseni siinä kävi niin että regim ei sen jälkeen lisää loppuja kuvia vaan sylkäisee ulos siihen mennessä muodostamansa pinon. Kannattaa siis vilkaista siihen alareunan 'terminaaliin' kun homma on valmis, että kaikki kuvat ovat mukana mitä pitikin olla.

wm-x

Miten sitä skriptiä saa muutettua, 5gb olisi varmaan mahdollista käyttää että järjestelmä toimii vielä? Menee vähän yli ymmärryksen.
Laitoin testiksi menemään horsehead nebulasta otetut kuvat, mutta en katsonut huonoja pois sieltä, taidan pysäyttää nyt tuon ja aloittaa alusta kun näyttää useamman tunnin noita 200 kuvaa käsittelevän.
Kiitos paljon avusta, jos ohjelma toimii niin erittäin tyytyväinen olen tähän!

JVO

En ymmärrä, Regimin kanssa gradientin poistossa käy aina näin.

Yhden kuvan sain koemielessä tehtyä melko hyvin, mutta ohjelman uudelleenkäynnistyksen jälkeen ei tule kuin kaihtimia.

wm-x

Itselle vastaten. Eli muokkaa komennolla löytyi tuo skriptin muuttaminen ja sinne vaan uusi arvo tuon vanhan tilalle.

wm-x

Aloitan uuden ketjun tuosta regimistä. Tänne voisi lisätä muitakin ohjelmia mitä ihmiset käyttää.

wm-x

Onko tähän ketjuun kenelläkään uutisia uusista ohjelmista? Onko kaikki siirtynyt jo käyttämään PI:tä. Kovasti kaipaisin uutta...
Käyttääkö jvo vielä tuota huginia?

JVO

Viime talven tähtikuvat taisi jäädä yhteen tai kahteen, mutta kyllä minä ne Huginilla värkkäsin.

micko

Lainaus käyttäjältä: wm-x - 12.07.2015, 17:33:08
Onko tähän ketjuun kenelläkään uutisia uusista ohjelmista? Onko kaikki siirtynyt jo käyttämään PI:tä. Kovasti kaipaisin uutta...
Käyttääkö jvo vielä tuota huginia?

Mainostetaas omaa viritelmää. Linuxille olen väsäillyt stäkkeriä, jonka vakaa versio taitaa juuri nyt kyllä olla uusilla kirjastoversioilla rikki (Vaatii siis Astropy < 1.0). Perusprosessointi (kalibrointi, debayerointi, rekisteröinti ja stäkkäys) toimii, mutta mitään ihmeellisyyksiä tämä ei tee. Väsäilen juuri uutta komentorivikäyttöliittymää, mutta kehitysversio on myös korjattu toimimaan Astropy:n uusilla versioilla. Pari muutakin prosessia nopeuttavaa koodipätkää mukana.

Koodi löytyy https://bitbucket.org/mikko_laine/mosstack ja Ubuntupaketit https://launchpad.net/~mikko-laine/+archive/ubuntu/pyastrostack

Voisinpa tämänhetkisestä ohjelman tilasta tehdä jonkinlaisen "dev releasen".
Mikko Laine
Mosstack, koodaamani tähtipinoamissofta
Blogini
Kaikki kuvani on otettu yhdistelmällä Canon EOS 1100D, 200/2.8L II USM ja Eq3-2 ellen ole toisin sanonut.