ASI120MC vs Orion StarShoot G3

Aloittaja -Essi-, 31.10.2014, 19:55:57

-Essi-

Tässä pikkuhiljaa alkanut tulla ajankohtaiseksi hommailla ensimmäistä ccd-kameraa guidaukseen/planeetta kuvaukseen, vaan ompa noilla halpiksilla(kin) joku syvää taivastakin kuvaillut. Joten asiasta mitään tietämättömäni tässä kyselen. Mikäs noissa ASI http://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/info/p5919_ASI120MC-COLOR-USB2-0-camera-with-objective-image-Planets--Sky--Weather---Autoguid.html & Orion http://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/info/p6299_Orion-Starshoot-COLOR-CCD-Camera---Chip-Sony-D-9-6mm---Pixel-8-3-m.htmlon kameroissa on niikuin erona? Molemmat varmaan guidaukseen kelpaavat, vaan entä kuvaus puoli? Värikameraa sillä mielellä katsellut, että jos mono kameran hommaa, niin taitaa taas hinnat karata kaikkine filtteripyörineen ja filttereineen. Asista löytyy paljon kokemuksia tältäkin foorumilta, vaan entäs tuo Orion? Omistaako kukaan ko. kameraa?
-Skywatcher 200/1000 PDS Explorer
-Skywatcher Skymax 127
-Skywatcher NEQ6
-Skywatcher Star Adventurer
-Nikon D7200
-QHY8L

einari

ASIssa on enemmän pikseleitä ja sopii paremmin planeettakuvaukseen ja hyvin guidaukseen, tähtikuvaukseen tyydyttävästi/heikosti (ei jäähdytystä).
Orionissa vähemmän pikseleitä mutta isompi ja herkempi kenno ja sopii hyvin guidaukseen ja tähtikuvaukseenkin (jäähdytys) ja aika heikosti planeettakuvaukseen.
___
Tapio

-Essi-

Kiitokset tästä selvennyksestä. Näin arvelinkin, jotta ei yhdellä setillä kaikkea saada. Siinäpäs sitten miettimistä kumpaan haluaa panostaa planeettoihin vai syvään taivaaseen.
-Skywatcher 200/1000 PDS Explorer