Adapterin teettäminen

Aloittaja J-P, 12.09.2014, 22:48:53

« edellinen - seuraava »

J-P

Hei,

Olen rakentamassa uutta kokoonpanoa kuvaamiseen.
Tavarat ovat saapumassa Suomeen ensi viikolla. Yhden oleellisen osan puuttuminen estää
vielä kasaamisen.

Tarvitsisin "Step down" sovitteen uros M72*1mm ja kolmen tuuman naaraan(24/kierrettä tuuma) välille.
Laitan kuvankin näytille.



Jos joku osaa tehdä, tai tietää sopivan tekijän, ilmoitelkaa tänne.
Osan tietysti haluaisin mahdollisimman pian ja hintakaan ei saisi olla kovin kauhea.

J-P

J-P

Tämä olisi kuulunut ehkä paremmin tuonne rakentelunurkkaan. Mode voi halutessaan siirtää tämän sinne.

J-P

uk350

siinä tietomaan ja kuritushuoneen välissä se oppilaitos, luoviko se nykyään lie, siellä mahtaa olla metallipuolella tarvittavat vehkeet. miksei myös muissakin oppilaitoksissa.  hinta näissä tuppaa olemaan kohdallaan mutta aikataulu voi venyä...

saattais onnistua meidänkin pajalla mutta en ole varma tuosta tuumakierteen onnistumisesta ja tarvitaan valmiit kierteet malliksi eli toisinsanoen ne kappaleet jotka adapteriin ruuvataan.
mites tuo millin pykälä sisäreiässä, onko se pakollinen?

J-P

Kiitos,

Tarvitsisin osan tietty mahdollisimman pian. En haluaa menettää yhtään enempää kuvauskautta, kun on ihan pakko.
Pykälän voi jättää pois, ajattelin sen sinne vähän kuin jäykisteeksi... taitaa olla tarpeeton.

Osa, jossa tuumakierre on, on isohko, särkyvä ja hankalan mallinen, en sitä mielellään lähettelisi.


Lithos

Tietäisiköhän teknofokuksen Hannu teettäjää? hänellä voisi olla sopivia kontakteja ainakin.
Mika Suoperä
Peilikaukoputket:
Sky-Watcher Explorer 200P, TAL-2M, Sky-Watcher Explorer 130PM
Linssikaukoputket:
Bresser Messier r102l, Celetron NexStar 102 SLT, Celestron 80ED
Jalustat:
2x EQ5, AZ4, HEQ5 Pro

J-P

Olin Hannuun yhteydessä, hän mainitsi, että matkoista johtuen osaa ei saa kovin nopeasti.

PETK

Kysyppä varsin Ylitalon Mikalta Ylikiimingistä. http://www.mikatec.fi/fin/
Pekka
Pekka Kokko

J-P

Kiitos,

Olen heti yhteydessä!

Meade-mad

Sima (engl. mead) on käyttämällä valmistettava miedohko alkoholi- ja virvoitusjuoma, joka tehdään hunajasta, vedestä ja käytetään hiivalla (Wikipedia).

Terveisin  J armo   Kem pas

softis


Englannissa Ian King tekee adaptereita (ihan itse tekevät kuulemma). Sitten hieman kauempana USA:ssa Precise Parts.

jr

J-P

Hei,

Oululainen yritys lupasi tehdä adapterin vaihtokkauppana kuvavedoksesta!
Kiitoksia vinkeistä kaikille.

Lithos

Missä vaiheessa saadaan esittelyä uuden kauden kalustosta?
Mika Suoperä
Peilikaukoputket:
Sky-Watcher Explorer 200P, TAL-2M, Sky-Watcher Explorer 130PM
Linssikaukoputket:
Bresser Messier r102l, Celetron NexStar 102 SLT, Celestron 80ED
Jalustat:
2x EQ5, AZ4, HEQ5 Pro