Salama- ja liikesensori nyt myös järkkäreihin

Aloittaja Meade-mad, 21.05.2014, 10:26:07

« edellinen - seuraava »

einari

Juu huomasin tuon liikesensorinkin herkkyyden.
No en tiedä onko sille paljon käyttöä kun muistaakseni se toimi noin 10 metrin etäisyydelle.
___
Tapio

kallux

Moi
Onkohan tuo minun Micnova rikki kun sen liiketunnistin pelaa hyvin mutta salamasensoria en saa toimimaan, onko siihen joku kikka miten se pitää tehdä ?
kallux.

monni

Lainaus käyttäjältä: kallux - 21.08.2014, 17:20:14
Moi
Onkohan tuo minun Micnova rikki kun sen liiketunnistin pelaa hyvin mutta salamasensoria en saa toimimaan, onko siihen joku kikka miten se pitää tehdä ?
kallux.

Mun kokemukset: se salamasensori on älyttömän herkkä, toimii lähinnä tosi hämärässä tai ihan pimeässä. Jos se saa liikaa valoa, niin se jää "päälle" ja sitten pitää ruuvata herkkyyttä alemmas kunnes se ledi sammuu. Sen oikean herkkyyden hakeminen on aika haastavaa.

Kannattaa testailla vaikka pimeässä kylpyhuoneessa ja sytkärin kanssa räpsytellä, niin saa vähän tuntumaa siitä säätelystä.
https://www.facebook.com/monni

"En ole tähtitieteen tohtori mutta voin vilkaista."

naavis

Kannattaa myös muistaa, että useimmissa sisävalaistuksissa triggeri saattaa triggeröidä koko ajan, koska verkkovirtaan kytketyt valot välkkyvät koko ajan. Näin kävi itselleni ja luulin pitkään, että triggeri on rikki. :rolleyes:

Toni

LainaaKannattaa myös muistaa, että useimmissa sisävalaistuksissa triggeri saattaa triggeröidä koko ajan, koska verkkovirtaan kytketyt valot välkkyvät koko ajan. Näin kävi itselleni ja luulin pitkään, että triggeri on rikki.

Varsinkin loisteputkille tämä on enemmän kuin tyypillistä.
T. Veikkolainen, Järvenpää
Ursan havaintokeskus Tähtikallio, Syvä taivas - ja Aurinko-harrastusryhmät

"Toisinaan, milloin Venus yksinään hallitsee noin 45 astetta horisontin yläpuolella, se säteilee niin voimakkaasti, että melkein voi lukea sen valossa ja esineistä, joihin se sattuu, jää huomattava varjo."
- Afrikka-kirja (A. Gallen-Kallela, 1931)