optical systems

Aloittaja Keke, 11.06.2007, 11:43:50

« edellinen - seuraava »

Keke

onko teillä tietoa kauanko pitäisi toimituksen Saksasta kestää koska vanhempani kertoivat tilanneensa tuolta minulle skyliner 200 dobsonin syntymäpäivälahjaksi mutta ei vieläkään TULE!!! >:( synttärini olivat 18.05.07 ja kertoivat tilanneensa sen jo huhtikuussa!! >:(
Aleksi Flyktman

kimiza

Vähän hidasta palvelua siellä on nykyään kieltämättä. :( Ostin oman ensiputkeni sieltä, koska ko. shoppi löytyi niin helposti googlettamalla (en silloin vielä ollut tietoinen Astronetista enkä Telescope-Servicestä). Alussa vielä juttu luisti suuntaan ja toiseen, mutta vähitellen vastausviestejä sai alkaa odottaa kuukausitolkulla, mainittuja toimenpiteitä kauemminkin, ja nyt sieltä ei kuulu pihaustakaan. En tiiä, mikä lienee syy. En kuitenkaan kyseisessä paikassa enää asioi, vastedes käytän Telescope-Servicen palveluita.

Sieltä tosin Skylinereita ei saa...

Minulla meni loppukeväästä yksi kaukoputken osanen rikki, korjaus ja takaisintoimitus kesti koko kesän (ja toimittivat takaisin vasta kun lähetin viestiä, että missäs viipyy). En paljoa kyllä kehuisi.

Skyliner68

ikävä juttu onko tietoa että miten maksoivat kaukoputken vai onko vielä maksettu laisinkaan ja tuliko tilaus vahvistus
voi olla että tilaus ei ole menny perille? kannattaa lähettää sähköpostia sinne päin jos putki on jo maksettu ja tiedustella syytä
miksi ei ole vielä tilattua putkea tullu.
ps noita dopsoneita voi joskus löytää myös edullisesti kotomaasta käytettyna http://www.ursa.fi/tori/index.phtml
no toivotaan että kaikki vielä päättyy hyvin ettei harrastus heti alkuunsa kaadu  :)
Mika"Skyliner68"Järvinen

Spaca

Ilmeisesti ongelma on ollut SkyWatcherin päässä eikä niinkään Optical-Systemsillä! Ainakin tähän tulokseen pääsin heidän kanssa käymäni sähköpostikeskustelun perusteella. Samaan viittaisi se, että esim loppukeväästä Villen Kellolta tilatut kyseiset dobsonit ovat vielä toimittamatta, kun putkea ei ole ilmeisesti saatu Suomeen asti. Nyt kuitenkin putkea taas saa ja sitä on Optical Systemsin varastossa. Aikaisemminhan siellä sivuilla luki, että putkea ei varastossa mutta pyynnöstä saatavissa. Oma putki lähti pari päivää sitten tulemaan kohti Suomea ja on nyt parhaillaan UPS:n matkassa Langenhagenissa tulossa. 26.6 on UPS:n ennuste siitä milloin putki on täällä Oulussa.

Jos et ole vielä saanut UPS:ltä tai Optical-Systemsiltä postia, että putki on matkalla, niin kannattaa lähettää sähköpostia asiakaspalveluun service@en.internetional.com. Tietenkin tilausnumero kannattaa liittää mailiin. Vastaavat kyllä aina parin päivän sisään.

Maksoin itse putken VISAlla, mutta Optical-Systemsin maksujärjestelmä ei laskuttanut VISAa, ennen kuin putki lähti 19.6 matkaan. Minun mielestä tämä oli erittäin asiallinen ominaisuus. Jos SkyWatcher ei olisi pystynyt toimittamaan putkea Optical Systemsille, niin tilauksen peruminen olisi ollut helppoa.
Putki:SkyWatcher Dobson 200/1200mm Classic Telescope
Kamerat: Canon EOS 6D, iPhone 5S, Logitech Quickcam Pro 9000
Oma blogini: Tähtitaivas

PetriKe

VISA:lla maksettaessa rahojen takaisin saaminen on helppoa, vaikka rahat olisi jo veloitettukin, mutta tavaraa ei olisi näkynyt. Vain soitto luottokuntaan ja kirjallinen selitys tapahtuneesta. VISA hyvittää summan tilille ja perii saatavat suoraan myyjältä.
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

Spaca

Lainaus käyttäjältä: Petri Kehusmaa - 21.06.2007, 15:06:47
VISA:lla maksettaessa rahojen takaisin saaminen on helppoa, vaikka rahat olisi jo veloitettukin, mutta tavaraa ei olisi näkynyt. Vain soitto luottokuntaan ja kirjallinen selitys tapahtuneesta. VISA hyvittää summan tilille ja perii saatavat suoraan myyjältä.
Totta tuokin ja sen vuoksi VISA on kyllä erittäin järkevä maksuväline varsinkin tälläisten "marginaalituotteiden" tilaamisessa (kuten myös muut vastaavat kortit). Luottokorttifirmat pitää kyllä huolen siitä, että huijarit saavat maksaa teoistaan. :) Luotettava maksutapa on myös UPS:llä tilattaessa "Collect on Delivery" (C.O.D.). Suoraan tilille maksettua ennakkomaksua on aina hankala itse karhuta takaisin.
Putki:SkyWatcher Dobson 200/1200mm Classic Telescope
Kamerat: Canon EOS 6D, iPhone 5S, Logitech Quickcam Pro 9000
Oma blogini: Tähtitaivas

Keke

tänään se tuli mutta kyllä kesti :onneksi ei rahoja huijattu
Aleksi Flyktman

Spaca

Tosin 9e:n postitus kuluilla (UPS-standard) täytyy sanoa, että halvaksi tuli vaikka vähän kesti.
Putki:SkyWatcher Dobson 200/1200mm Classic Telescope
Kamerat: Canon EOS 6D, iPhone 5S, Logitech Quickcam Pro 9000
Oma blogini: Tähtitaivas

Kastle

Edelliset kokemukset tässä ketjussa näyttäisivät olevan kahden vuoden takaa. Postikulut näyttäisivät olevan todellakin kohtuulliset, mutta mitkä ovat muuten viime aikaiset kokemukset ko. kaupasta ostaneilla?

E s a   L i n n a

Sky-Watcher 114/1000 + EQ3-2
Optica 8x40

www.flickr.com/photos/esalinna

www.esalinna.com

Kastle

Kaksi viikkoa tilauksesta meni että lähettivät, UPS ilmoitti että tänään tuovat. Eivät ilmoittaneet syytä miksi ei heti lähtenyt, vaikka varastossa putkea oli. No, hinnat olivat vähintäänkin kohtuulliset sekä putkessa (119 €, SkyWatcher 114/500) että postikuluissa (25 €), että ei harmita lainkaan. Varsinkin kun kaksi viikkoa ollut taivas pilvessä ja sopivasti tänään näyttäisi kirkastuvan!

E s a   L i n n a

Sky-Watcher 114/1000 + EQ3-2
Optica 8x40

www.flickr.com/photos/esalinna

www.esalinna.com

Kastle

Täältähän tuli siis väärä putki, joka nyt ei varsinaisesti haittaa pitkän tauon jälkeen uudestaan aloittavaa. 114/500 Sky-Watcherin sijasta tulikin 114/1000, joka on fyysiseltä kooltaan samankokoinen (sekä samannäköinen muutenkin, siksi en pariin päivään huomannutkaan eroa). Kyseessä siis keinotekoinen polttovälin pidennys. Lisää juttua täällä.

Kokeilin kuitenkin kepillä jäätä kysymällä kohteliaasti (oikeasti!), että voisivatko hyvittää väärän putken lähettämisestä esim. 40mm okulaarilla. Melkein kuukausi meni ettei vastausta tullut, vaikka useampaan aiemmin hyvin toimineeseen sähköpostiosoitteeseen lähetin kyselyitä. Pelkkä kohtelias kieltäytyminenkin olisi riittänyt, mutta eipä kuulunut mitään.

Viimeksi lähetin eilen viestin, jossa provosoivasti kerroin olevani pettynyt ja "siirryn muiden liikkeiden asiakkaaksi sekä kehotan myös muita tekemään näin". Yleensä ei tule tällaista kokeiltua, mutta tuttavani kertoi kokemuksistaan joidenkin saksalaisten kauppojen kanssa, jossa vastauksen saa vain olemalla tyly.

No sehän tepsi ja heti tuli vastaus. Kertoivat minun olevan röyhkeä, kun pyydän tällaista vaikka lähettämänsä kaukoputki on kalliimpi (itse asiassa läheskään aina näin ei ole) ja tehokkaampi. Niin, onhan siinä se polttoväli suurempi.

Kehottivat vielä: "anna palaa ja kerro kaikille kauheasta kokemuksestasi". Tiukkaa ja tehokasta asiakaspalvelua!

E s a   L i n n a

Sky-Watcher 114/1000 + EQ3-2
Optica 8x40

www.flickr.com/photos/esalinna

www.esalinna.com

Meade-mad

Oikeasti et saanut "tehokkaampaa" vaan kaikilta ominaisuuksiltaan huonomman putken kuin tilaamasi. Noiden (halpojen) katadioptristen putkien polttoväliä pidentävä osa on yleensä vain yksi linssi. Siis huonompi kuin lähes mikä tahansa barlow. Sinuna vaatisin kaupan purkua ja rahojen palauttamista.

jk
Sima (engl. mead) on käyttämällä valmistettava miedohko alkoholi- ja virvoitusjuoma, joka tehdään hunajasta, vedestä ja käytetään hiivalla (Wikipedia).

Terveisin  J armo   Kem pas

Kastle

Lainaus käyttäjältä: Meade-mad - 26.11.2009, 22:51:04
Oikeasti et saanut "tehokkaampaa" vaan kaikilta ominaisuuksiltaan huonomman putken kuin tilaamasi. Noiden (halpojen) katadioptristen putkien polttoväliä pidentävä osa on yleensä vain yksi linssi. Siis huonompi kuin lähes mikä tahansa barlow. Sinuna vaatisin kaupan purkua ja rahojen palauttamista.

jk

Juu, näin olen ymmärtänyt ja tästä laitoinkin vielä viestiä Optical Systemsin Holgerille. Liike ei vaikuta kuitenkaan kovin vastaanottavaiselta ehdotuksille, enkä tiedä mikä on takuusysteemi tällaisissa ulkomaan tapauksissa. Vaimokin ehti polttamaan poissaollessani alkuperäiset pahvit saunan pesässä  :grin: Olet kyllä oikeassa että rahat takaisin olisi se paras vaihtoehto.

Alle 150 € posteineen ei maailmaa kaada ja pari iltaa mitä näiltä keleiltä olen ehtinyt katselemaan, olen kyllä ollut sinänsä tyytyväinen. Afokaaliset kuvat kuusta jo saivat tyytyväiseksi, kuten myös Jupiter ja muutamat syvän taivaan kohteet. Yhden arvion olen nähnyt ko. putkesta jollain nettifoorumilla, ei juuri kehuttu mutta yhteen arvioon en aio luottaakaan vaan omiin silmiin. Ja jos alan taistelemaan tästä, menee syksyllä aloitettu havaintokausi todennäköisesti sivu suun. Plus yhtenä seikkana vielä 7-vuotias poika, joka odottelee yhtä lailla pilvien häviämistä...

Tarkoituksena onkin siis aloittaa harrastus uudelleen rauhallisesti aivan unohtuneista perusasioista. Aiemmat kokemukset ovat olleet RET-45 ja joku Instrun linssiputki, ja nekin kokemukset ovat mieleenpainuvia. Ei tässä paljoa vaadita, mutta Optical Systemsia kannattaa välttää.

E s a   L i n n a

Sky-Watcher 114/1000 + EQ3-2
Optica 8x40

www.flickr.com/photos/esalinna

www.esalinna.com

GaryP

Et onneksi kovin isoja oppirahoja joudu maksamaan ja silti saat jo alkukäyttöön putken, voihan sen sitten laittaa myyntiin jos uutta halajaa, vaihtaa vain toimittajaa.

Olikos tuolle frmalle web-linkkiä? Voisihan sinne antaa palautetta, että ovat saaneet haluamansa (kerjäämänsä) huonon maineen. Mahtaako meikäläiset vaikuttaa kovin paljon ko. yrityksen liikevaihtoon vaikka totaalisesti boikotoisivat?

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Kastle

Ei paha hinta tosiaan. Putken hinta on tuolla 30 € kalliimpi, kuin mitä itse maksoin. Ainoastaan sylettää tuo firman suhtautuminen asiaan (ei vastata kun ilmoittaa väärästä toimituksesta ja kun vähän itse moittii, niin saa f**k you -asennetta takaisin).

LainaaThis is a piece of impudence. We do not want it back, you can hold it for the price of the smaller
one. Go ahead and tell everybody from that awful experience.

http://www.optical-systems.com/
hkierdorf@internetional.com

E s a   L i n n a

Sky-Watcher 114/1000 + EQ3-2
Optica 8x40

www.flickr.com/photos/esalinna

www.esalinna.com