Harjoituspaketteja pinoamiseen

Aloittaja kommo, 19.11.2013, 18:06:50

« edellinen - seuraava »

kommo

Heippa taas!

En äkkiseltään googlettamalla löytänyt. Tietääkö joku löytyykö jostain "harjoituspaketteja" pinoamiseen. Eli kuvapaketteja missä ois kymmenkunta tai parikymmentä raakakuvaa ja niillä vois harjotella pinoamista, kun sain vihdoin DSS:n toimimaan Macilla. Sää on mitä on enkä pääse itse ottamaan harjoituskuvia.

Otan toki vastaan harjoittelua varten teidänkin ottamia kuvapaketteja ;)
Skyliner 200
TeleVue 2" Powermate 4x
EOS 600D

kommo

No muutama löytykin jo, mutta ovat jo turhan hyviä kuvia pinottavaksi.
Skyliner 200
TeleVue 2" Powermate 4x
EOS 600D

ellu

#2
Ei nyt varsinaisesti pinoamista pysty harjoittelemaan, mutta kuvan muokkausta.
Elikkä törmäsin tälläiseen sivustoon kuin http://www.mistisoftware.com/Astronomy/index_fits.htm
Voi olla, että tämä on jossain täälä foorumilla mainittu mutta mainitaan uudestaan  :smiley:

Itse kokeilin ladata yhden kuvan ja muokata, koska turhauttaa niin kun ei pääse omia kuvia ottamaan  :undecided:
Yllätyin kuinka helppoa oli ihan kunnon kuvaa muokata!  :shocked: Vertaa kuinka omia kuviani saan väännellä ja käännellä, niin tämä oli niin paljon helpompaa. No joo kokeneempi saisi hienomman tuloksen, mutta siis ihan hyvä harjoittelu mahdollisuus.
SW400P Synscan Goto Dobson
ASI120MM-S
Canon EOS 600D

Tikkes

Osoitteesta http://skyview.gsfc.nasa.gov/cgi-bin/query.pl löytyy DSS2 atlas, josta voi ladata prosessoimattomia kuvia itse käsiteltäväksi. Normi värikuvaan kannattaa käyttää DSS valikkoa ,josta lataa DSS2 kuvat. Kuvista ladataan punainen ja sininen kanava. Vihreän tehdään sitten keinotekoisesti. Tästä löytyy juttu ja käsittelyohje Astronomy Now lehden 2013 lokakuun numerosta.
Celestron C8 SCT XLT
Sky Watcher ESPRIT 100ED SUPER APO
Sky Watcher EQ8
ATIK 314L+ / SBIG ST-8300M /Canon 80D

-Esko

micko

Jos ongelma on se, että löytyy vain liian laadukkaita kuvia testailuun, niin mä voin kyllä tekaista paketin huonompilaatuisia kuvia. :)

Ongelmana vain, että mihin noi laittaisin jakoon. Ehdotuksia?
Mikko Laine
Mosstack, koodaamani tähtipinoamissofta
Blogini
Kaikki kuvani on otettu yhdistelmällä Canon EOS 1100D, 200/2.8L II USM ja Eq3-2 ellen ole toisin sanonut.

Timpe

Lainaus käyttäjältä: Elina Lahti - 01.09.2014, 10:28:31
Yllätyin kuinka helppoa oli ihan kunnon kuvaa muokata!  :shocked: Vertaa kuinka omia kuviani saan väännellä ja käännellä, niin tämä oli niin paljon helpompaa.

Vertaa tuota sitten noiden kuvien ottamiseen tarvittuun kalustoon:
    Instrument:     Ritchey-Chretien 32" Telescope
    Focal Ratio:      f7.2 (prime focus)
    Camera:          SBIG STL-11000 CCD camera with Astrodon Tru-Balance color filters.
    Exposure:       10 x 5 minutes Luminance unbinned 5 x 5 minutes each R/G/B, binned 3x3


Ei ihme jos syntyy tulosta, kun kuvien takana on hyvän henkilöauton hinta ja rutkasti osaamiskokemusta. Money talks eli oman aikansa "high end" kalustoa tuolla!

- Timo Inkinen

ellu

Onhan se Timpe näin  :laugh:
Kävisköhän harrastus pitemmän päälle tylsäksi jos tulis noinkin hyvälaatuista dataa vaan  :smiley:
SW400P Synscan Goto Dobson
ASI120MM-S
Canon EOS 600D