Ladonovi

Aloittaja Tertsi, 05.10.2013, 11:53:21

« edellinen - seuraava »

wm-x

Eilen oli ensimmäinen yritys. Pientä välinerikkoa tapahtui pakkasessa, joten palataan taas pajalle. Kameran kiinnike joka oli otettu rimpula jalustasta vain halkesi.... Sen mitä vähän sain koitettua niin viirua tuli vielä, mutta tosiaan silloin kamera vain ''lepäsi'' jalustan päällä joten tärinä yms. saattoi vaikuttaa tilanteeseen.

wm-x

Tässä nyt lopullinen versio manuaali mallista, ei se kaunis ole mutta toivottavasti ajaa asiansa. Aamulla vielä viirua piirsi nopealla suuntauksella, kaikki pitäisis olla kohdillaan kuitenkin. kunhan olisi aikaa kunnolla opetella.

wm-x

Siksi aikaa selkesi keli että sai testattua oman ladonovi viritelmän ja näyttäisi ainakin 2min asti toimivan moitteettomasti. Nyt taas pilvessä mikkelissä. On ainakin virkeämpi huomenna töissä  :azn:

JKyytinen

Lainaus käyttäjältä: wm-x - 30.10.2014, 22:14:31
Siksi aikaa selkesi keli että sai testattua oman ladonovi viritelmän ja näyttäisi ainakin 2min asti toimivan moitteettomasti.
Millä polttovälillä?
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com

Bresser 10x50 kiikarit
EQ-3
EOS 5D3, 50D, suljinvammaiset 450D, 70D
FD 300mm f/2.8L,Samyang 14mm f2.8,24mm f1.4,85mm f1.4,Sigma 30 1.4Art
Fuji X100s
Nokia Lumia 920
GoPro2


einari

Aika hyvin jos 300millillä saa 2 minuuttia.

Taisi keli parantua uudelleen täällä Tampereen suunnalla.
___
Tapio

wm-x

Ainakin kun zoomailin kameran näytöllä näytti ihan hyvälle. Pohjoista taivasta tähtäilin kokeilu mielessä en mitään tiettyä kuvannut. Huomenna kuvien purku koneelle. Toivottavasti olis muille selkeitä kelejä, nyt nukkumaan!

JKyytinen

Lainaus käyttäjältä: wm-x - 30.10.2014, 22:41:34
300mm
Siis ladonovella 2min@300mm? Minä en saa niin pitkiä aikoja kunnolla edes 85mm polttovälillä ja EQ3-2 -jalustalla
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com

Bresser 10x50 kiikarit
EQ-3
EOS 5D3, 50D, suljinvammaiset 450D, 70D
FD 300mm f/2.8L,Samyang 14mm f2.8,24mm f1.4,85mm f1.4,Sigma 30 1.4Art
Fuji X100s
Nokia Lumia 920
GoPro2

wm-x

Menee vähän oftopicciin tämä keskustelu, mutta aamulla katsoin koneelta ne kuvat, ei ihan pyöreänä ollut enää tähdet. Käyttökelpoinen kuitenkin ainakin oman mittapuun mukaan. Valoitusta oli 90,6sec, vähän positiivinen arvio oli tuo 2min. Voin laittaa vaikka tuonne ladonovi topicciin kuvat kun pääsen töistä kotiin.

wm-x

Versio 2.0


Verailu kuva minkä lupasin kauan sitten:

Hampiisi

Minulla olisi itsellä tarkoitus väsätä tämmöinen ladonovi. Itseltä löytyy kolmijalka kuulapäällä, mutta olen huomannu että täällä porukalla on kinopää tms. kolmijalassa kiinni jossa ladonovi sitten nököttää. Eli pitääkö minun hommata semmonen, vai onnistuuko ladonoven kiinnitys ihan kuulapäähän?
Skywatcher 200p dobsonian

Kuhmo

kurja

Lainaus käyttäjältä: Hampiisi - 25.01.2015, 15:06:14
Minulla olisi itsellä tarkoitus väsätä tämmöinen ladonovi. Itseltä löytyy kolmijalka kuulapäällä, mutta olen huomannu että täällä porukalla on kinopää tms. kolmijalassa kiinni jossa ladonovi sitten nököttää. Eli pitääkö minun hommata semmonen, vai onnistuuko ladonoven kiinnitys ihan kuulapäähän?

Voihan sen kiinnittää vaikka huussin seinään ja samalla tavalla toimii, suuntausta vain helpompi säädellä kohdilleen kun voi erikseen käännellä 'vaaka' ja 'pysty' suuntiin. Tuommosen ladonovihässäkän kanssa saattaa myös olla kuulan aloillaan pysyvyys kovilla jos ei ole erityisen järeää mallia.

mrkat

Keittiön tuolin päälle laitan raksuttamaan. Ehkä vähän isompi ladonovi mutta siksi pysyykin omalla painollaan.

ellu

Viimeinkin sain aikaiseksi kuvata omalla ladonovi seurannalla vähän pidemmästi. Keli ei ollut lähesekään hyvä, mutta tälläinen siitä tuli
http://www.taivaanvahti.fi/observations/show/33462
SW400P Synscan Goto Dobson
ASI120MM-S
Canon EOS 600D