Tähdet ja avaruus/digilehti

Aloittaja pappa, 26.01.2013, 17:48:56

« edellinen - seuraava »

pappa

Ei näköjään wörki firefoxilla ja avoimilla käyttöjärjestelmillä. Ruutu täyttyy paniikin omaisesti aukeavilla ja sulkeutuvilla laatikoilla, joiden vilskeen seasta voi lukea alun viestistä "you need currently...". Ei kait tässä nyt vaan ole taas niin, että toimii vain redmondin susikoodilla ja jollain adoben serverin kautta ajettavalla apletilla.

Jos näin on, niin todella surkea esitys tiedelehden nettiversion tekijöiden visiointikyvystä!
Tähtiharrastusta aina -60 luvulta tähän päivään.
Nikon D200/D7000x/FE /FM/Nikkormat+MD-11 Nikon manuaaliroinaa.
Tamron SP AF 10-24 f3.5-4.5 Di II NEF
Sigma18-50 f 2.8 NEF Samyang 8mm f3.5 NEF
Manfrotto 055+RC128
Carl Zeiss Diascope FL 85 20-60X Manfrotto 028+HD501
Helios Quantum 4 15x70
Skywatcher Evostar Black Diamond 102/EQ3-2/DX-stat+Baader Planetarium 8-24mm Mark III + Baader Hyperion 2,25X Barlow
William 2" dielectric diagonal Baader Solar Continuum+JS

einari

Firefoxilla ainakin toimii - avoimesta käyttiksestä en osaa sanoa.
Olisiko flash-ongelma kun sitä ainakin tarvitaan ?
___
Tapio

Lauri Kangas

Lainaus käyttäjältä: pappa - 26.01.2013, 17:48:56
Jos näin on, niin todella surkea esitys tiedelehden nettiversion tekijöiden visiointikyvystä!

Kaikkiin ihmesetuppeihin aika vaikea varautua etukäteen jos ei halua karsia hyvistä ominaisuuksista. Jälkikäteen on kuitenkin mahdollista pelastaa vielä tilanne. Aikaisemmin kun täällä on raportoitu ongelmista tietyillä alustoilla (ipad yms.) niin lehden toimitus on ottanut palautteen huomioon ja korjannut tilanteen pikapikaa. Minusta se on aika hyvää "visiointikykyä". :smiley:

micko

Mikähän versio Firefoxista kyseessä? Usein tällaisissa toimimattomuustapauksissa sieltä paljastuu Firefox 3.6 tai jotain vastaavan ikäistä...

Mulla Gentoo Linuxissa Firefox 18.0:lla toimii hyvin. Muistaakseni Ubuntussakin, joskin siellä varmasti kokeilin Chromiumilla enkä Firefoxilla. Ei tartte Redmondin koodia.
Mikko Laine
Mosstack, koodaamani tähtipinoamissofta
Blogini
Kaikki kuvani on otettu yhdistelmällä Canon EOS 1100D, 200/2.8L II USM ja Eq3-2 ellen ole toisin sanonut.

pappa

18.0.1 versio Firefoxista on kyseessä ja alustana Debian 6.0. Gnash (Flash vastine) on asennettu ja ainakin kaikki muu toimii mikä tarvitsee tätä ominaisuutta. Ja huom! Tämä on ehkä valmisohjelmiin tottuneiden mielestä vierasta, mutta olen kääntänyt lähdekoodista näiden hankalasti yhteensopivien ohjelmien koodit jotta optimoituvat alustalle. Gentoo käyttäjälle tämä on varmaan tuttua, vai onko micko? Olen vaan törmännyt liian monta kertaa kaikenmaailman adoben connect centereihin ja siihen, että ohjelmat ja esitykset ohjataan niiden kautta jotta vaikeutetaan tietotekniikan vapaiden innovaatioiden kehitystä.

No, ehkä olin liian kärkäs. Sorry siitä ja en varmastikkaan ole kovin montaa kertaa mistään narissut.
Tähtiharrastusta aina -60 luvulta tähän päivään.
Nikon D200/D7000x/FE /FM/Nikkormat+MD-11 Nikon manuaaliroinaa.
Tamron SP AF 10-24 f3.5-4.5 Di II NEF
Sigma18-50 f 2.8 NEF Samyang 8mm f3.5 NEF
Manfrotto 055+RC128
Carl Zeiss Diascope FL 85 20-60X Manfrotto 028+HD501
Helios Quantum 4 15x70
Skywatcher Evostar Black Diamond 102/EQ3-2/DX-stat+Baader Planetarium 8-24mm Mark III + Baader Hyperion 2,25X Barlow
William 2" dielectric diagonal Baader Solar Continuum+JS

iosainio

Ubuntu 12.04 perusasetuksilla ja Firefox 18.0.1 näyttää digilehden aivan hyvin. Tosin uusin on tulossa vasta seuraavana keskiviikkona, joten jos siinä on eroa viime vuoden digilehtiin, niin siihen ei voi vielä mitään kommentoida.

micko

Lainaus käyttäjältä: pappa - 28.01.2013, 11:40:23
18.0.1 versio Firefoxista on kyseessä ja alustana Debian 6.0. Gnash (Flash vastine) on asennettu ja ainakin kaikki muu toimii mikä tarvitsee tätä ominaisuutta. Ja huom! Tämä on ehkä valmisohjelmiin tottuneiden mielestä vierasta, mutta olen kääntänyt lähdekoodista näiden hankalasti yhteensopivien ohjelmien koodit jotta optimoituvat alustalle. Gentoo käyttäjälle tämä on varmaan tuttua, vai onko micko? Olen vaan törmännyt liian monta kertaa kaikenmaailman adoben connect centereihin ja siihen, että ohjelmat ja esitykset ohjataan niiden kautta jotta vaikeutetaan tietotekniikan vapaiden innovaatioiden kehitystä.

No, ehkä olin liian kärkäs. Sorry siitä ja en varmastikkaan ole kovin montaa kertaa mistään narissut.

Johtunee tuosta flashista. Mulla on Adoben flash käytössä kaikissa järjestelmissä.

Tabilla tuo toimi HTML5:llä, mutta pöytäkoneella ei suostunut, vaikka otin flashin kokonaan pois käytöstä. HTML5-tuki olisi tosiaan kiva kaikissa ympäristöissä.
Mikko Laine
Mosstack, koodaamani tähtipinoamissofta
Blogini
Kaikki kuvani on otettu yhdistelmällä Canon EOS 1100D, 200/2.8L II USM ja Eq3-2 ellen ole toisin sanonut.