Pinoaminen linuxissa?

Aloittaja Lithos, 25.11.2012, 14:49:16

« edellinen - seuraava »

Juppe

Linuxille (myös macille ja vintoosalle) löytyy myös pinoamissofta nimeltä Starstax. Onko joku kokeillut? Joku lehti (olikohan uusin tai toiseksi uusin Kamera lehti) oli käyttänyt pinoamisessa kyseistä ohjelmaa.

kurja

Lainaus käyttäjältä: Juppe - 31.01.2014, 21:28:24
Minullakin pellin alla Ubuntu 12.04 32b valmiiksi viritettynä eli Mint 13 32bit. Käynnistettäessä DSS ei herjaa mitään mutta myöskään ei tapahdu mitään. Asennuskaan ei ollut ongelma. Mistä tuon dll:n saa ja minne pitää laittaa?

Laitoin kansioon johon se DSS:kin asentui, google löysi dll:n ladattavaksi. Asentelusta on jo tovi niin en enää muista aivan tarkalleen miten asennuksen tein, mutta muita ulkopuolisia 'apuja' kuin sitä yhtä dll:ää en kuitenkaan tarvinnut. Mikä winen versio sinulla on? Minulla 1.4.

Jos ei meinaa toimia niin sieltä dss:n sivuilta olevasta ohjehirviöstä voi tietysti koettaa etsiä jotain vinkkiä... Tai käyttää vaikkapa Regimiä ;)

Juppe

Lainaus käyttäjältä: kurja - 01.02.2014, 01:40:39
Laitoin kansioon johon se DSS:kin asentui, google löysi dll:n ladattavaksi. Asentelusta on jo tovi niin en enää muista aivan tarkalleen miten asennuksen tein, mutta muita ulkopuolisia 'apuja' kuin sitä yhtä dll:ää en kuitenkaan tarvinnut. Mikä winen versio sinulla on? Minulla 1.4.

Jos ei meinaa toimia niin sieltä dss:n sivuilta olevasta ohjehirviöstä voi tietysti koettaa etsiä jotain vinkkiä... Tai käyttää vaikkapa Regimiä ;)

Kiitos tuosta dll vinkistä! Latasin ko. dll:n linkistä:
http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?mfc80 josta latasin tiedostoin nimeltä mfc80.zip.
Purin zipin DSS:n kansioon ja ohjelma alkoi toimia. Sen enempää en ehtinyt testailla mutta ohjelma siis ainakin käynnistyi kiltisti.

ellu

Kertokaahan nyt viisaammat mistä johtuu ettei Linuxillani IRIS toimi? Kohtaa "Decode RAW files" IRIS ei huoli kuviani ja menee jotenkin jökkiin. Poistan raksista sen pikkuruudun minne pitäisi ne kuvat vetää niin toimii taas..
SW400P Synscan Goto Dobson
ASI120MM-S
Canon EOS 600D

ellu

Eipä mitään. Tuola aikaisemmin oli juttua siitä... Sokea kun olen  :grin:
SW400P Synscan Goto Dobson
ASI120MM-S
Canon EOS 600D

blaatu

En löytänyt itse joten kysyn: Miten pixinsightin XISF tiedostot voi muuttaa FITS muotoon linux koneella, asentamatta pixinsightin trial versiota?
Vähäisempikin okulaari riittää kun sen saa lahjaksi

naavis

Lainaus käyttäjältä: blaatu - 22.09.2017, 12:37:42
En löytänyt itse joten kysyn: Miten pixinsightin XISF tiedostot voi muuttaa FITS muotoon linux koneella, asentamatta pixinsightin trial versiota?

XISF on PixInsightin oma formaatti, mutta muistaakseni yhteensopiva FITSin kanssa, joten tiedostot saattavat toimia suoraan nimeämällä päätteen fitsiksi. En mene tästä kuitenkaan takuuseen.

blaatu

Kokeilin tiedostopäätteen muuttamista FITSiksi, vaan ei toiminut. Siril ohjelma jätti tiedostot lukematta, kertoen etteivät ilmeisestikään ole FITS-tiedostoja.
Vähäisempikin okulaari riittää kun sen saa lahjaksi