Canon EOS 600D/60D

Aloittaja TuRe, 26.10.2012, 13:01:50

« edellinen - seuraava »

Kaizu

Ainakin 5D:ssa on pyörässä B-valinta erikseen. M-moodissa pisin valotusaika on 30 sek.
Muistaakseni vanhassa 300 D:ssa oli samoin. Lienee Canonin normi.

Kaizu
Kai Forssen

Lauri Kangas

No jopas on päässyt aukko sivistykseen. 300D:ssä tuollaista ei ole niinkuin ei missään 60D/Da:ta aikaisemmassa kaksi-, kolme- tai nelinumeroisessa. Mutta 60D(a):n lisäksi B näyttää löytyvän kaikista kolmesta 5D:stä sekä 6D:stä ja 7D:stä.

Jos Nebulosity tukee muita B-moodillisia kameroita, eritoten tuota normaalia 60D:tä, niin vaikea uskoa vian olevan siinä.

TuRe

Siinäpä se. 60Da:ssa on M- valotuksia 30s asti, mutta ei pitempiä. Pitemmät (bulb) ajat löytyvät omasta lokerostaan, B-moodista valintapyörästä. Katsotaan miten käy. En tietystikään tiedä, onko vika kamerassa vai ohjelmassa. Kuitenkin kameran M-moodi pelaa kiitettävästi Nebulla. 
Tuomo Repo

kommo

Ostin eilen 600D:n. Vielä ei juurikaan ole käyttökokemuksia kuin muutama hassu testiräpsy. Kunhan selkenee niin lähden tavoittelemaan Jupiterin videokuvausta, kylkeen toki TeleVuen 4x Powermate. Mukava että videossakin saa käsin asetettua ISOn ja valotusajan, ei kai siitä astrovideokuvaamisesta muuten mitään tulisikaan...
Skyliner 200
TeleVue 2" Powermate 4x
EOS 600D

kommo

Parin kuvauskerran jälkeen olen tosi tyytyväinen 600D:hen. Videomoodilla saa tosi hyviä pätkiä planeetoista, joita voi sitten pinota.
Skyliner 200
TeleVue 2" Powermate 4x
EOS 600D

ellu

Heitänpä tänne kysymykseni, kun 600D:stä nyt kyse. Eli osaisiko joku kertoa minkä kokoinen (milleinä) on Canon 600D:n kenno?
SW400P Synscan Goto Dobson
ASI120MM-S
Canon EOS 600D

naavis


ellu

Kiitokset. Kovasti googlettelin asiasta, mutta joskus yksinkertainen on liian yksinkertaista... Jostain syystä jäi itse Canonin sivut katsomatta :laugh:
SW400P Synscan Goto Dobson
ASI120MM-S
Canon EOS 600D

RL

Osaisiko joku sanoa, että mistä johtuu tällä kameralla kun ottaa kuvia nopealla suljinajalla, niin kuvan alareuna tummuu? Olen lintuja käynyt kuvaamassa sillä minun apoputkella ja olen nyt tämän ilmiön huomannut. Ilmeisesti kaukoputkesta se ei johdu, koska kun kaukoputki on paikallaan ja kameraa kääntelee putkessa, nin tumma reuna siirtyy.

ellu

Saman ilmiön olen huomannut itsellänikin. Lähinnä flätti kuvissa vain kylläkin. En ole huomannut tähtikuvissa tai normi luontokuvissa.

Kyselin siitä täällä foorumillakin ja joku heitti, että voisi olla peilin varjo...
SW400P Synscan Goto Dobson
ASI120MM-S
Canon EOS 600D

RL

#25
Löysinkin tuon ketjun ja tosissaan näyttäisi että peili se on. Katselin tänään otettuja kuvia ja tein sellaisen havainnon, että se varjo tulee kuviin vaan jos kuvat on otettu liveview modessa? Onkohan suljin huoltoa vaille valmis? Pääasia ettei oo optiikasta johtuva.

RL

Testailin lisää. Mukana tulleella kittilinssillä en saanut mustaa reunaa tulemaan. Ja tällä apoputkella se musta reuna tulee vaan jos kuvan ottaa liveview tilassa? Mistäköhän johtuu?

Edit. Testailin ilman objektiivia valkoista taustaa vasten ottaa kuvan ja liveviewillä otetussa alas tulee tummentuma. Sulkimen toiminnassakin huomaa eron. Peili kiinni kamera ottaa kuvan salaman nopeasti. Mutta liveviewissä suljin liikkuu ihmeen hitaasi verrattuna jos kuvan ottaa etsimen läpi.

maukkaK

Linssi irti ja kamera livewiew- tilaan.  Roikkuuko peili vai onko kunnolla yläasennossa?
Canon 7D, 300mm/4 L IS USM. Samyang 8 ja 14mm, EF-S 18-55mm
HEQ-5, Celestron EHD8

RL

Mielestäni näyttää liveview tilassa olevan ihan auki, tässä kuva. Sulkimen liikkuminen liveview tilassa tuntuu olevan hitaan näköistä. Vai voisiko joku asetus olla pielessä? Vai kenties ominaisuus tässä kamerassa? Kamera optiikalla sitä ei huomaa kunnolla ja pidemmissä valotuksissa ei huomaa myöskään niin helposti.

JKyytinen

Huomautus: Myös LV-tilassa kamera käyttää pelin alhaalla. Se vaikuttaa siis siihen, että peli voi jäädä kuvaan siinä heilahtaessaan, ja myös tekee kuvanoyosta hitaan, kun peili heiluu edestakaisin niin paljon.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com

Bresser 10x50 kiikarit
EQ-3
EOS 5D3, 50D, suljinvammaiset 450D, 70D
FD 300mm f/2.8L,Samyang 14mm f2.8,24mm f1.4,85mm f1.4,Sigma 30 1.4Art
Fuji X100s
Nokia Lumia 920
GoPro2